CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Sunday, October 19, 2008

Jalan-Jalan Lepas PMR 2008

Pada hari Sabtu iaitu 18/10/2008, kami sekeluarga pergi rumah terbuka jiran kami di Bandar Sri Damansara. Kemudian kami ke rumah nenek di Wangsa Melawati untuk menjemput mereka pergi ke rumah pengantin lelaki menantu Aki Mi di Ampang.

Pada petangnya kira-kira pukul 6 ptg, aku mengikut tok aku, pak ngah, tok su.. pergi ke gerai makanan seafood yang dikenali Muara Ikan Bakar Tanjung Harapan di Port Klang. Keluargaku tak dapat ikut kerana ayah aku tidak sihat. Kami tiba di sana pada pukul 8:55 malam.

Restoran itu terletak di tepi pantai. Sebelum makan, kita perlu pilih jenis-jenis ikan apa yang kita nak makan. Bukan ikan sahaja malah sotong, ketam, udang dan lain-l ain. Kemudian barulah order nak masak apa. Contohnya, ikan siakap masak kari, sotong masak cili dsb.

Kami makan di sebuah meja bulat seramai 8 orang terdiri daripada tok, tok su, pak ngah, hafiy, iwan, kak emy, amir termasuk aku. Malam itu, aku makan pelbagai jenis makanan laut seperti ikan pari bakar, ikan siakap, tomyam udang, sotong goreng tepung, sup sayur dgn nasi putih + air fresh oren. Kemudiannya, aku makan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

Suasana di situ sungguh aman dengan bunyi ombak.. Ramai pengunjung yang datang menikmati makanan laut di restoran itu. Kami pulang ke rumah pada pukul 10 suku dan samapi kira-kira 11.50 malam. Itulah kenangan aku jalan-jalan makan seafood bersama tok.