CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Wednesday, June 16, 2010

Kenduri Rumah Tahfiz & Anak-Anak Yatim

Semalam selepas aku menunaikan solat Asar, pakngah Faisal mengajak aku pergi kenduri ke "Rumah Tahfiz & Anak-Anak Yatim" di Ampang. 4 wakil sahaja yang pergi iaitu aku, Amir, Pakngah Faisal dan Ayahwan. Kami tiba di sana pada pukul 7 malam, kemudiannya kami menunggu kawan Pakngah di depan Masjid untuk pergi bersama-sama.

Sejurus kemudian, kami tiba di rumahnya. Aku bersalam-salaman dengan saudara yang hadir ke kenduri itu. Masing-masing (muslimah) sedang bertungkus lumus menyiapkan makan malam bersama katering. Kaum muslimin pula pergi ke Masjid untuk solat Maghrib.

Lepas Maghrib, kami pergi semula ke rumah 'De Bella' kerana ada bacaan yassin. Selepas habis baca yassin, acara penyampaian hadiah kepada anak-anak yatim dan tahfiz dimulakan. Kemudiannya, kami bergambar bersama mereka untuk buat kenang-kenangan.

Selepas bergambar, penasihat "De Bella" mengajak kami makan malam. Sambil makan-makan, kami bertanya kepada penghuni rumah tersebut seperti nama siapa?, pelajaran bagaimana? dan sebagainya. Kemudiannya kami solat Isyak berjemaah. Selepas berbual-bual, akhirnya kami meminta diri untuk pulang kerana hari sudah malam. Esok sekolah dan bekerja..