CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Friday, November 28, 2008

Duduk Rumah Tok Ketika Cuti Sekolah

Aku dan adik - beradikku cuti di rumah tok aku belah mak di Wangsa Melawati pada hari Selasa malam sehingga hari Jumaat ketika cuti sekolah. Kami bercuti disana selama 4 hari 3 malam.. Di sana, kami menolong ayahwan & tok buat kerja seperti; beli barangan dapur di kedai, tolong jaga saudara umi dsb.

Pada waktu malam, aku seperti biasa.. aku akan ke masjid untuk menunaikan solat Maghrib & Isyak secara berjemaah. Aku suka solat di masjid kerana mendapat pahala yang banyak & bagaikan tempat syurga..

Waktu pagi pula, selepas solat subuh., aku pergi jogging untuk mengambil udara segar & nyaman.. Jika kita jogging / riadah, badan kita akan sihat dan cergas. Aku sudah biasa dengan aktiviti - aktiviti ini kerana aku sering lakukan di rumah aku sendiri.