CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Thursday, May 27, 2010

Cuti Sambil Periksa

Pada hari Jumaat 21/5/2010, selepas solat jumaat aku dan Amir mengikut umi bercuti di Colmar Tropicale, Bukit Tinggi, Pahang. Ibuku ke sana kerana ada kerja khusus yang perlu di siapkan. Kami bercuti selama 3hari 2malam.

Abah dan Yasmin tidak dapat ikut kerana saudara mara ada di Kuala Lumpur (KL). Mereka datang ke KL kerana ingin mendaftarkan Kak Husna di UIA dan menziarahi Ayahda di HKL. Walaupun pada ketika itu, aku menduduki peperiksaan pertengahan tahun selama 3 minggu, aku juga perlu bercuti untuk rehatkan minda daripada tekanan belajar.

Ketika hampir tiba ke destinasi, kami dapati jalan tar di atas bukit berasap (kabus). Ini bermakna di atas sana sejuk cuacanya. Keluar sahaja dari perut kereta, kakiku terasa sejuk kerana cuacanya seolah-olah berada di luar negara. Kemudiannya kami check-in untuk mendapatkan bilik.

Malam itu selepas waktu Isyak, kami keluar untuk melihat sekeliling dan bergambar untuk buat kenangan. Keesokan harinya pula, selepas bersarapan aku 'study' di bilik untuk peperiksaan minggu depan.

Puas aku meronda-ronda di kawasan sekeliling.. Banyak perubahan telah berlaku dan tidak seperti 2 tahun lepas ketika aku pergi bersama keluarga. Antara perubahannya ialah banyak tempat pusat hiburan, jualan cenderamata dan sebagainya.

Ketika di sana, fikiranku tenang dan relax daripada tekanan belajar. Aku akan buat yang terbaik untuk peperiksaan pada minggu hadapan.