CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Wednesday, February 25, 2009

Seminar Motivasi & Kerjaya Pelajar Serta Keibubapaan

Pada hari Sabtu yang lepas, aku mengikut ibuku ke Putrajaya kerana ada Seminar Motivasi yang diadakan di tempat kerja ibuku. Aku bertolak dari rumah pada pukul 6 pagi dan tiba di pejabat ibuku pada pukul 7:30 pagi. Kami  bertolak ke Putrajaya dengan menaiki bas MQA.

Kami tiba lebih kurang pada pukul 9 pagi. Aku lihat ramai pelajar-pelajar universiti yang menghadiri majlis tersebut... Mengikut kata ibuku, seminar motivasi ini khas untuk pelajar lepasan SPM. Oleh kerana pesertanya tidak ramai, seminar ini dibuka juga kepada pelajar-pelajar sekolah menengah. Seminar itu bermula pada pukul 11 pagi dan berakhir pada 1 petang.

Seminar Motivasi & Kerjaya Pelajar Serta Keibubapaan dirasmikan oleh Pengerusi Puspanita. Apabila beliau tiba, semua orang berdiri dan menyanyikan lagu Negaraku. Selepas ucapan perasmian, kami ditunjukkan dengan slide show dan kemudian rehat untuk menikmati juadah yang telah disediakan.

Aku mengambil kesempatan melawat ke gerai-gerai pameran berdekatan. Antaranya ialah mengenai p;eluang melanjutkan pengajian ke politkenik dan universiti.. Pada pukul 11:45 pagi, seminar bermula. Banyak perkara yang berfaedah yang aku telah perolehi daripada penceramah motivasi tersebut.

Pada pukul 1:30 petang, seminar berakhir dan kami semua bersurai.