CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
"Saksikan Al-Kulliyyah petang ini jam 5-6 , tajuknya Naskah Teragung oleh Ust Mohd Nazim Abd Kadir"

Monday, January 12, 2009

Jamuan Makan

Petang Sabtu yang lalu, aku menghadiri jamuan makan yang diadakan di tepi kolam di perkarangan rumah Safuan. Dia tinggal di kondo berhampiran rumahku. Aku makan pelbagai makanan yang disediakan seperti cucur udang, lemang dengan rendang ayam, nasi impit dengan kuah kacang, roti jala, mee goreng, teh tarik, air sirap dan air batu campur (abc).

Selepas makan, aku bersembang-sembang dengan Safuan tentang persekolahan dan macam-macam lagi. Katanya dia akan ke United Kindom (UK) pada 19.Januari.09 iaitu pada hari Isnin minggu depan mengikuti bapanya yang akan melanjutkan pelajaran di sana. Dia sekeluarga ke sana selama 3 atau 4 tahun, tinggal di sana dan bersekolah di sana. Jadi kena speakingla ye..

Aku pada mulanya bercadang nak bergambar dengan Safuan untuk buat kenangan tapi ketika itu Safuan agak sibuk melayan tetamu dan sedaranya. Jadi tak dapatlah aku bergambar dengan dia. Tak apalah, insyaallah pada masa akan datang aku boleh berjumpa dengannya lagi. Mungkin masa itu dia dah besar.. Selepas bersembang-sembang  dengan Safuan, aku pun meminta izin untuk pulang kerana ketika itu cuaca agak mendung dan nak hujan.

Aku berpesan kepada Safuan supaya berkirim surat kepadaku bila berada di sana nanti. Semoga ikatan persahabatan berkekalan... Aku mendoakan semoga mereka sekeluarga selamat berangkat ke UK.